Firestone werd in 1900 opgericht in Akron, Ohio door Harvey S. Firestone. In 1932 ontwikkelde Harvey S. Firestone, die oorspronkelijk een boer was, 's werelds eerste luchtbanden voor landbouw. Tegenwoordig maakt Firestone deel uit van Bridgestone, 's werelds grootste banden- en rubberbedrijf. Het bedrijf heeft meer dan 130.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van meer dan $25 miljard. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Tokio en het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Brussel, België. Bridgestone Europe heeft R&D-centra, 8 fabrieken en kantoren in meer dan 30 verschillende landen/ regio's en meer dan 13.000 werknemers. Firestone-banden hebben een zeer lange levensduur, vooral door de kwaliteit van het gebruikte rubber. Deze banden zijn ontwikkeld met behulp van de nieuwste technologie, met name het innovatieve loopvlakontwerp en het geavanceerde groef- en karkasontwerp. Ze bieden klanten efficiënte transportoplossingen.
Bij dezelfde bandenspanning en snelheid is de Maxi Traction IF-belasting van Firestone 20% hoger dan die van gewone banden. De gehele Maxi Traction IF-serie is geschikt voor een werkdruk van 2,4 bar. Uw voordelen: U kunt zwaardere machines gebruiken en daarmee het aantal transportbewegingen verminderen. Bij de overgang van veld naar weg hoeft u de bandenspanning niet meer te veranderen. De zijwangen van het stevige karkas laten een grotere doorbuiging toe, waardoor een lagere druk kan worden gebruikt met hetzelfde laadvermogen. Dit resulteert in een grotere footprint en een lagere grondcontactdruk. Uw voordelen: Beperkte bodemverdichting = betere groei = hogere opbrengst. De meeste Europese Firestone-profielen profiteren van de unieke high-performance dual-angle-technologie, die de tractie aanzienlijk kan verhogen door de volgende aspecten:
De ontwikkeling van Firestone landbouwbanden komt tegemoet aan de behoeften van de huidige en toekomstige Europese landbouwers: ecologisch, economisch en ergonomisch. Firestone landbouwbanden kunnen een maximale bodembescherming bieden, waardoor een betere gewasgroei en hogere opbrengsten worden bereikt, terwijl de bedrijfskosten van banden en voertuigen worden verlaagd. De unieke karkasstructuur en het loopvlakontwerp zorgen voor een extreem hoog rijcomfort.